Athens 2018 - Tragedy 2.0

Η παράσταση είναι προϊόν συνεργασίας των φοιτητών του μεταπτυχιακού προγράμματος από το τμήμα Κινηματογράφου, Τηλεόρασης και Σκηνογραφίας της σχολής Τεχνών, Σχεδίου και Αρχιτεκτονικής του πανεπιστημίου Aalto (Aalto ARTS) με φοιτητές από την Ακαδημία Θεάτρου (TeaK) και την Ακαδημία Sibelius (SibA) του πανεπιστημίου Τεχνών τουΕλσίνκι.

Διάρκεια: 1,5 ώρες

Συντελεστές Παράστασης

MEDEA ELECTRONIQUE
 
Με ένα υφέρπον λογοπαίγνιο στο όνομά της –μεταξύ Μήδειας και Media (από τα νέα μέσα)–, η Medea Electronique ιδρύθηκε το 2006 και απαρτίζεται από δημιουργούς που μοιράζονται τη διάθεση για πρωτοπορία, κινούμενοι στον ευρύτερο χώρο της σύγχρονης τέχνης. Τα μέλη της ομάδας, δραστηριοποιούμενα σε τομείς όπως η μουσική, η κινούμενη εικόνα, η ζωγραφική, τα πολυμέσα, η ρομποτική, οι διαδραστικές τεχνολογίες και η παραγωγή πολυμεσικών εκδηλώσεων, συγχωνεύουν διάφορα πεδία έρευνας και πρακτικής σε μια προσπάθεια ανάπτυξης ενός ιδιαίτερου ύφους. Η δραστηριότητα της Medea Electronique περιλαμβάνει σύγχρονες θεατρικές παραστάσεις, πειραματικά οπτικοακουστικά δρώμενα και συνθέσεις ηλεκτροακουστικής μουσικής. Παράλληλα, από το 2009 η Medea Electroniqueδιοργανώνει το 10ήμερο καλλιτεχνικό residency Koumaria στη Σελλασία Σπάρτης, το οποίο θεωρείται ένα από τα καλύτερα, σε διεθνές επίπεδο, στον τομέα της new media art και της αυτοσχεδιαστικής πρακτικής. Αρκετά από τα μέλη της Medea Electronique συνδυάζουν την καλλιτεχνική δημιουργία με την ακαδημαϊκή έρευνα. Δουλειά της ομάδας έχει παρουσιαστεί σε φεστιβάλ και διοργανώσεις στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, στο Μουσείο Μπενάκη, στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, στο Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών, στο Βυρσοδεψείο και στο Booze.
 
 
Ηρώ Ακριβού  Art Manager
 
Η Ηρώ Ακριβού είναι art manager / επιμελήτρια τεχνών από την Αθήνα. Έχει πτυχίο ‘Οικονομικών και Περιφερειακής Ανάπτυξης’ από το Πάντειο Πανεπιστήμιο και συνέχισε τις μεταπτυχιακές σπουδές της στην ‘Πολιτιστική Διαχείριση’ στο UIC της Βαρκελώνης. Ζει στην Ελλάδα και εργάζεται διεθνώς καθώς μιλά 5 γλώσσες. Έχει συνεργαστεί με πολλά φεστιβάλ, πολιτιστικά Ιδρύματα και δρώμενα στον τομέα της παραγωγής και επικοινωνίας.
 
 
Αλέξανδρος Δρυμωνίτης  Μουσικός – Coder
 
Ο Αλέξανδρος Δρυμωνίτης είναι μουσικός που δραστηριοποιείται στο πεδίο της πειραματικής ηλεκτρονικής  μουσικής και του θορύβου. Έχει συνεργαστεί με διάφορους καλλιτέχνες από διαφορετικά πεδία τέχνης, καθώς και διάφορα σύνολα, είτε διεπιστημονικά ή μουσικά σύνολα. Είναι μέλος της ομάδας Medea Electronique, και στενός συνεργάτης του ARTéfacts Ensemble. Έχει παρουσιάσει δουλειά του σε πολλά φεστιβάλ και καλλιτεχνικούς χώρους όπως Black & White Audiovisual Festival (Πόρτο, Πορτογαλία), Athens Video Art Festival, Linux Audio Conference 2013 (Γκρατς, Αυστρία), Update Festival (Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών) κ.α. Ως μέλος της κολλεκτίβας Medea Electronique είναι βασικός διοργανωτής του φεστιβάλ ‘Electric Nights’.
 
 
Guido De Flaviis   Μουσικός (σαξοφωνο)
 
Ο Guido De Flaviis παρακολουθεί τα πρώτα του μαθήματα στο σαξόφωνο με τον καθηγητή Claudio Ceschini στο Teramo και συνεχίζει με τον Daniele Comoglio στην Ακαδημία της Brescia. Το 2005 ξεκινά τις σπουδές του στην Εθνική Ακαδημία Μουσικής της Ολλανδίας  “Swellinck” στο Άμστερνταμ, με καθηγητή τον Henk van Twillert, απ’ όπου αποφοιτά με τον τίτλο  Masters with Honours 2007. Δραστηριοποιείται ως ερμηνευτής και συνεργάζεται με διάφορα μουσικά σύνολα: ντουέτο για σαξόφωνο και κιθάρα, σαξόφωνο και πιάνο, κουαρτέτο, με τα οποία συμμετέχει σε φεστιβάλ και συναυλίες σε γνωστά Ευρωπαϊκά θέατρα, όπως «Ponchielli» (Κρεμόνα), «Lingotto» (Τορίνο), «Dal Verme» ( Μιλάνο), «Cristofori» και «Muziek Gebouw» (Άμστερνταμ), κ.α. Συμπράττει με ορχήστρες, όπως «Scaligeri Ensemble of La Scala», την Ορχήστρα «Cantelli» και  «Verdi» του Μιλάνου, την Ορχήστρα “S.Cecilia” της Ρώμης, την Ορχήστρα Πνευστών του Soncino, την Καμεράτα, την Ορχήστρα των Χρωμάτων και την Ορχήστρα της Λυρικής και της ΕΡΤ στην Αθήνα και την Κρατική Ορχήστρα στη Θεσσαλονίκη. Είναι μέλος της Medea Electronique.
 
 
Μανώλης Μανουσάκης   Συνθέτης – καλλιτέχνης του ήχου
 
Γεννήθηκε στην Αθήνα (1975). Σπούδασε σύνθεση και κινηματογράφο στο Columbia College Chicago στις ΗΠΑ. Το 2006 αποφοίτησε από το Ιόνιο Πανεπιστήμιο με Μεταπτυχιακό δίπλωμα στην Ηλεκτροακουστική Σύνθεση, ενώ πρόσφατα υποστήριξε τη διδακτορική του διατριβή στο DMU υπό την επίβλεψη των John Ritchards και Simon Emmerson. Εργάζεται ως συνθέτης από το 1998. Έχει συνθέσει μουσική για μικρά ανσάμπλ, σόλο, ηλεκτροακουστικές εγκαταστάσεις, video art και θεάματα πολυμέσων. Έχει συνθέσει ακόμη πρωτότυπη μουσική για μουσικές, θεατρικές και χορο-θεατρικές παραστάσεις. ντοκιμαντέρ, τηλεοπτικές σειρές, ταινίες μικρού μήκους. Ιδρυτικό μέλος της Medea Electronique.
 
 
Βίκυ Μπισμπίκη    Καλλιτέχνης των νέων μέσων
 
Η Βίκη Μπισμπίκη συνδυάζει τις νέες τεχνολογίες και τις γλώσσες προγραμματισμού για να εκφράσει και να εξερευνήσει την δική της προοπτική του κόσμου και τον ρόλο μας σε αυτόν, μέσα από τις δυνατότητες των οπτικοακουστικών διαδραστικών έργων.  Είναι απόφοιτος του τμήματος Τεχνών Ήχου και Εικόνας του Ιονίου Πανεπιστημίου και κάτοχος  του ελληνογαλλικού μεταπτυχιακού διπλώματος Τέχνη Εικονική Πραγματικότητα και Πολυχρηστικά Συστήματα Καλλιτεχνικής Έκφρασης’  (Καλών Τεχνών  Αθήνών και Πανεπιστήμιο Paris 8 στο Παρίσι). Έχει παρουσιάσει δουλειά της και έχει συμμετάσχει σε συνεργατικά έργα, παραγωγές, φεστιβάλ, πολιτιστικά και ερευνητικά έργα όπως τα: European Projects EASTN and Performigrations, NEON & Marina Abramovic Institute, Centre Dramatique National la Commune in Paris, κ.α.. Πρόσφατα εργάστηκε ως 3d data visualization specialist δίνοντάς της τη δυνατότητα να εξερευνήσει και να αναπτύξει έργα στο πεδίο του Data Art. Είναι μέλος της καλλιτεχνικής ομάδας Medea Electronique.
 
 
Αγγελική Πούλου  Θεωρητικός των παραστατικών τεχνών – Επιμελήτρια
 
Επιμελήτρια και θεωρητικός των παραστατικών τεχνών και των Νέων Μέσων.Μέλος της καλλιτεχνικής κολεκτίβας Medea Electronique. Υπογράφει την ακαδημαϊκή επιμέλεια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Αρχαίο Δράμα: δια-καλλιτεχνικές και διεπιστημονικές προσεγγίσεις στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης. Συνεργάτης της  πλατφόρμας για τη σύγχρονη ελληνική δραματουργία Greek Play Project. Στο Παρίσι έχει διδάξει δραματουργία και ιστορία της  σκηνοθεσίας στο Πανεπιστήμιο της Σορβόννης (Université de la Sorbonne Nouvelle -Paris 3) και της Ναντέρ (Université de Nantere-Paris 10) από το 2012 έως το 2015. Διδάκτωρ Θεατρικών Σπουδών, υποστηρίζοντας  τη  διατριβή Η σκηνοθεσία της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας στην ψηφιακή εποχή  (Université de la Sorbonne Nouvelle & Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ).
 
 
Μάριος Σαραντίδης    Λυρικός Τραγουδιστής
 
Ο Μάριος Σαραντίδης γεννήθηκε στην Αθήνα.  Είναι απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Έχει πάρει Δίπλωμα και Μάστερ στο Λυρικό Τραγούδι και Μουσικό Θέατρο από την Ανωτάτη Μουσική Ακαδημία του Μονάχου, στην τάξη της Δάφνης Ευαγγελάτου. Μιλάει αγγλικά, γαλλικά, ιταλικά και γερμανικά. Έχει ερμηνεύσει στη σκηνή ρόλους από όπερες του Mozart (Figaro, Leporello, Publio, Don Alfonso), Haendel (Melisso, Argenio), Glass (Galileo Galilei), Monteverdi (Caronte), Mayr (Rambaldo), Wagner (Kurwenal), Purcell (1 Witch/ Spirit), Stradella (Herodes), Rossini (Bartolo), Sondheim (Judge Turpin), De Falla (Cantaor/Emmanuel), Gilbert/Sullivan (Mikado), Strauch (Caronte), Rimsky Korsakov (Tsar Saltan), Janáček (Badger/Priest) κ.α.
 
 
Δημήτρης Τίγκας   Μουσικός (κοντραμπασο)
 
Ο Δημήτρης Τίγκας γεννήθηκε στην Πάτρα το 1982. Σπούδασε μοντέρνο κοντραμπάσο αρχικά με τον Evgeny Bratushka στο δημοτικό Ωδείο Βόλου και έπειτα με τον Βασίλη Παπαβασιλείου στο Ελληνικό Ωδείο Αθηνών από όπου και αποφοίτησε.  Το Σεπτέμβριο του 2006 μετακόμισε στο Άμστερνταμ όπου και σπούδασε βιολόνε (ιστορικό κοντραμπάσο) με την Maggie Urquhart. Είναι απόφοιτος (bachelor’s και master’s)του Κονσερβατορίου του Άμστερνταμ. Είναι επίσης απόφοιτος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει δώσει πλήθος συναυλιών με συμφωνικές ορχήστρες, σύνολα μουσικής δωματίου αλλά και σχήματα ηλεκτροακουστικής μουσικής. Είναι τακτικό μέλος των σχημάτων παλιάς μουσικής: Latinitas Nostra, Ex Silentio και Armonia Atenea και της κολλεκτίβας Medea Electronique.
 
 
Σωτήρης Υφαντής   Αρχιτέκτων – Σκηνογράφος
 
Δραστηριοποιείται στο χώρο της αρχιτεκτονικής, της σκηνογραφίας και του διαδραστικού σχεδιασμού. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του στη σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών (ΕΜΠ) έχει εργαστεί ως σκηνογράφος σε θεατρικές παραστάσεις στην Αθήνα (Chessnale Athens Festival, θέατρο Άλμα). Επίσης, έχει συμμετάσχει σε εκθέσεις στη Βαρκελώνη ως υπεύθυνος καλλιτεχνικής επιμέλειας και ως καλλιτέχνης (Corretger5, MUHBA Oliva Artes), στο πλαίσιο των μεταπτυχιακών σπουδών του στο Master in Advanced Architecture – Interaction (Institute for Advanced Architecture of Catalunya – UPC). Κατοικεί στην Αθήνα.
 
 
——————————————————————————————————————————–
 
 CIE SEBASTIEN PERRAULT
 
 
Sébastien Perrault      Χορογράφος – Χορευτής
 
Ο Sebastien Perrault συμμετείχε στο Μπαλέτο Junior de Genève από το 2001 έως το 2003 όπου  παρουσίασε χορογραφίες των  Thierry Malandain,  Ruth Barnes,  Kirsten Debrock και Sean Wodd,  Pascal Rubble, Prisca Harch. Το 2004, χόρεψε στη γαλλική περιοδεία του Jeune Ballet du Québec με χορογραφίες των Helen Blackburn και του Christophe Garcia. Από το 2005 έως το 2008, εμφανίστηκε στην ομάδα Pietragalla στις παραστάσεις χορού Conditions Humaines και Sade ou le théâtre des fous. Στη συνέχεια συνεργάστηκε με τις ομάδες CFB 451, Blanca Li’s Compagny, Shayela’s Company , Thomas Duchâtelets’s Company (γαλλο-ιαπωνική δημιουργία). Από το 2012 έως το 2018, συμμετείχε στην ομάδα Olivier Dubois για τις δημιουργίες Tragédie, Les mémoires d’un seigneur, Auguri. Παρουσίασε επίσης τις παραστάσεις Caïn (2011) και Nekyia (2014) για το Συνειδητό και το Ασυνείδητο. Τον Μάιο του 2016, δημιούργησε το έργο À l’oeil nu, για 19 μη επαγγελματίες χορευτές στο MPAA του Παρισιού.  Ανέπτυξε τη χορογραφία και τη μουσική για τις παραστάσεις Le vaste enclos des songes για το μπαλέτο της Εθνικής Όπερας του Ρήνου στην Όπερα του Στραβούργου τον Ιούνιο του 2017 και Regarde le silence s’enfuir για το Jeune Ballet Atlantique το Μάιο του 2018. Η επόμενη δημιουργία του De l’immensité du vide, που προγραμματίζεται για το φθινόπωρο του 2019, έχει ως κύριο θέμα το Πρωταρχικό Χάος.
 
 
Steven Hervouet   Χορευτής
 
Ο Steven Hervouet έλαβε την εκπαίδευσή του στο CNSMD στο Παρίσι της Γαλλίας. Αργότερα συμμετείχε στο Junior Ballet του CNSMD, με τις δημιουργίες των Edmond Rousso, Schlomi Tuizer, Hofesh Shechter, Cristiana Morganti,I. Galili, Trisha Brown. Ξεχωρίζουν οι συνεργασίες του ως χορευτή με σημαντικούς  χορογράφους: Cécile Loyer – Histoires Vraies , Olivier Dubois/Ballet du Nord (Auguri, Tragédie), Cie F/Arthur Perole (Rock’n Chair, Scarlett, Stimmlos, Musique Maestro, Divine Hérésie), Jean-Christophe Boclé/Ektos for Coltrane Formes, Yoann Hourcade/Blandine for Supernova, Thierry Micouin/T.M Project for Synapse,  Charlotte Rousseau/La Presque Compagnie for Oubli Total  and John Scott  for Hyperactive.
 
 
Marie-Laure Caradec    Χορεύτρια
 
Η Marie-Laure αρχίζει να παίζει μουσική και χορό από μικρή ηλικία στη Βρετάνη. Στην  ηλικία των 18, μετακομίζει στο Παρίσι για να παρακολουθήσει μαθήματα χορού. Ως χορεύτρια συμμετέχει σε ετερογενή έργα. Συνεργάζεται με την Christine Roillet και τον François Kokelaere για δημιουργίες για νέους. Ανακαλύπτει την τέχνη του δρόμου με τον Sydney Bernard, τον χορό hip-hop με τον Herwann Asseh και την Όπερα με τον Lionel Hoche. Από το 2008 έως το 2018, συμμετέχει στην εταιρεία Olivier Dubois για τις δημιουργίες Faune (s), Revolution  and Tragedy. Συνεργάζεται με τη Cécile Backès στο Centre Dramatique National de Béthune στο ανέβασμα του έργου Mon Fric του David Lescot.  Ως χορογράφος δημιουργεί και χορεύει το σόλο Cri (e) s.