Η παράσταση είναι προϊόν συνεργασίας των φοιτητών του μεταπτυχιακού προγράμματος από το τμήμα Κινηματογράφου, Τηλεόρασης και Σκηνογραφίας της σχολής Τεχνών, Σχεδίου και Αρχιτεκτονικής του πανεπιστημίου Aalto (Aalto ARTS) με φοιτητές από την Ακαδημία Θεάτρου (TeaK) και την Ακαδημία Sibelius (SibA) του πανεπιστημίου Τεχνών τουΕλσίνκι.
Διάρκεια: 1,5 ώρες
Βιογραφικά
Juanfra Rodríguez. Σκηνοθέτης
Γεννήθηκε στα Κανάρια Νησιά. Αποφοίτησε από τη Βασιλική Σχολή Δραματικής Τέχνης της Μαδρίτης (RESAD) με ειδικότητα στη σκηνοθεσία. Για την ομάδα Yokikana Teatro έγραψε και σκηνοθέτησε τις παραστάσεις Invisibles (2006) και El papahuevo falls in love (2008), η οποία και παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου 2009 στο Guimerá Theater Santa Cruz of Tenerife. Είναι ο συγγραφέας και ο σκηνοθέτης του έργου The next year, μια παράσταση για τις πρώτες ημέρες του στρατιωτικού πραξικοπήματος του 1936 στα Κανάρια Νησιά, καθώς και του Consuelo en El Asubio, δουλειά για τέσσερις γενιές γυναικών στην Κατάμπρια, από το 1940 μέχρι σήμερα, που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2015 στο Concha Espina Theater στην Torrelavega.
María Escobar. Σκηνοθέτης
Σκηνοθέτης, ερμηνεύτρια και εκπαιδευτικός. Η διευρημένη διαδρομή της στις παραστατικές τέχνες αποτελείται από διαφορετικά εγχειρήματα, που σχετίζονται με το Θέατρο, τον Χορό, την Τέχνη της κίνησης, την Περφόρμανς και την Κοινωνιολογία. Από το 2007 έχει τη δική της ομάδα Mery Dörp, όπου δουλεύει ως ερμηνεύτρια και ως ανεξάρτητη δημιουργός, πάντοτε αντιμετωπίζοντας το σώμα ως βασικό άξονα των έργων της. Tελευταία της δουλειά είναι το Nude & Naked (2016), όπου συνεργάστηκε στη σκηνοθεσία με τον Juanfra Rodríguez. Συνεργάζεται με καλλιτεχνικές κολεκτίβες παρέμβασης, όπως η LeftHandRotation και η Not From Here. Η καλλιτεχνική πρακτική της συνοδεύεται από εκτεταμένη εκπαιδευτική δραστηριότητα, από το 2003, γύρω από τη Σωματική Έκφραση, την Ερμηνεία, τη Δημιουργία, σε Θεατρικές Σχολές, Μουσεία, Πανεπιστήμια και Ιδρύματα, όπως στο Μουσείο του Prado, U.C.M., U.C.L.M, M or Fundación Telefónica, ανάμεσα σε άλλα.
Γιώργος Ροδοσθένους. Σκηνοθέτης, Ακαδημαϊκός
Είναι Αναπληρωτής Καθηγητής στη Σχολή Παραστατικών Τεχνών και Πολιτιστικών Βιομηχανιών (School of Performance and Cultural Industries) του Πανεπιστημίου του Leeds,από το 2002. Υπήρξε διευθυντής του Γραφείου Διασύνδεσης της Σχολής από το 2009 έως το 2012. Είναι ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Θεατρικής Εταιρείας Altitude North, ενώ εργάζεται και ως σκηνοθέτης/συνθέτης για το θέατρο. Ερευνητικά του ενδιαφέροντα αποτελούν: το σώμα στην performance, η τελειοποίηση των αυτοσχεδιαστικών τεχνικών και των πρακτικών σύνθεσης στην ερμηνεία, η σύνθεση ζωντανών μουσικών ηχοτοπίων ως διεπιστημονική διαδικασία, ο εκσυγχρονισμός της Αρχαίας Ελληνικής Τραγωδίας και το Βρετανικό Μιούζικαλ.
Rouven Rech. Κινηματογραφιστής ντοκυμαντέρ
Ασχολείται με το ντοκιμαντέρ. Σπούδασε ντοκιμαντέρ και αποφοίτησε ως σκηνοθέτης από τη σχολή κινηματογράφου Baden-Württemberg. Ως σκηνοθέτης, δημιούργησε ένα ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους στην εθνική οδό Trans-Kalahari για το τηλεοπτικό κανάλι SWR. Έχει κάνει πολλές ταινίες ντοκιμαντέρ για τη γερμανική δημόσια τηλεόραση και βιντεοσκοπήσεις θεατρικών παραστάσεων ως σκηνοθέτης και παραγωγός. Τα ντοκιμαντέρ του έχουν βραβευτεί σε φεστιβάλ κινηματογράφου. Οι τελευταίες ταινίες του ήταν υποψήφιες για το Γερμανικό Βραβείο Κινηματογράφου και το Grimme-Preis (No land’s song και Hoffenheim – Das Leben ist kein Heimspiel).
——————————————————————————————
Βασίλης Γιαννέλος.Ηθοποιός
O Βασίλης Γιαννέλος γεννήθηκε το Μάιο του 1987 στον Πειραιά. Αποφοίτησε από την Ανωτέρα Δραματική σχολή «Ίασμος» το 2010 και έπειτα ασχολήθηκε επαγγελματικά στο χώρο του θεάτρου, του χορού και της τέχνης. Συμμετείχε σε παραστάσεις παιδικές, χοροθεατρικές και σε project ομάδων με πειραματικό χαρακτήρα. Έχει παρακολουθήσει πολλά σεμινάρια χορού και ακροβατικών. Τα τελευταία χρόνια εκφράζεται μέσω της ομάδας «Σπίρτο», ενώ στο παρελθόν έχει συμμετάσχει σε παραστάσεις όπως « η Νύχτα του Harold Pinter » που διεξήχθη στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.
Βερόνικα Ηλιοπούλου. Ηθοποιός
Ηθοποιός και τραγουδίστρια. Αποφοίτησε το 1994 από τους Δεσμούς της Ασπ.Παπαθανασίου, όπου και ειδικεύτηκε στο αρχαίο δράμα. Ως ηθοποιός έχει συνεργαστεί με το Εθνικό Θέατρο, το ΚΘΒΕ και άλλους θιάσους, με σημαντικούς σκηνοθέτες όπως: Λ.Κονιόρδου, Σ.Χατζάκη, Β.Παπαβασιλείου, Γ.Κιμούλη, Κ.Τσιάνο, Θ.Μουμουλίδη, Στ.Τσακίρη, Ν.Τσακίρογλου, P.Stein,κ.α. Είναι διπλωματούχος κλασικού τραγουδιού.Έχει επίσης ασχοληθεί εκτενώς με το ελληνικό παραδοσιακό τραγούδι και με την ινδική μουσική. Μετείχε στο συγκρότημα της Δ.Σαμίου καθώς και στο ηπειρώτικο πολυφωνικό σχήμα του Β.Κώτσου, με συναυλίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει τραγουδήσει στην Ινδία με τον Anup Jalota, καθώς τα τελευταία χρόνια δραστηριοποιείται και στη Βομβάη.
Γρηγορία Μεθενίτη. Ηθοποιός
Απόφοιτος της δραματικής σχολής του Ωδείου Αθηνών (2016). Ασχολείται με τον αθλητισμό και την κίνηση 14 χρόνια. Ξεχωρίζει η συνεργασία της με τον σκηνοθέτη Νίκο Καραθάνο και την Αμάλια Μπένετ στην κίνηση, στους Ορνιθες (Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου-Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2016, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών Ιδρύματος Ωνάση 2016). Καθώς και η ιδρύση της ομάδας BOi (2016), όπου με την καθοδήγηση των καθηγητών Ιώ Βουλγαράκη,Χρήστου Παπαδόπουλου, Αργύρη Ξάφη, Αμαλίας Μουτούση, και Αμάλια Μπένετ, πραγματοποιήθηκαν οι παραστάσεις ΤΣΕΧ-OFF (Θέατρο Πόλη 2016-7) και Οιδίπους Τύραννος (Μέγαρο Μουσικής 2017).
Γιάννης Παπαϊωάννου. Ηθοποιός
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της Δραματικής Σχολής Αθηνών Γιώργου Θεοδοσιάδη και της Νομικής Σχολής Αθηνών,έχει παρακολουθήσει σεμινάρια και διδασκαλίες του Τάσου Μπαντή, Δημήτρη Καταλειφού, Μάνιας Παπαδημητρίου, Γιάννη Νταλιάνη, Άννας Μακράκη (Υποκριτική-Αυτοσχεδιασμός), Μαίρης Τσούτη, Λίλας Ζαφειροπούλου (Κίνηση-Χορός), Γιώργου Κόρρα (Κινηματογράφος), Γεννάδιου Πάτση, (Οπλομαχία), Βίκης Παναγιωτάκη (Τεχνική Alexander). Έχει συνεργαστεί με πολλούς σκηνοθέτες σε θεατρικές παραστάσεις: Άρης Ρέτσος – Τάβλι του Δ.Κεχαϊδη, Ένκε Φεζολλάρι – Πλατόνωφ του Α.Τσέχοφ, Μιχάλης Πανάδης – Festen του Φ.Βίντερμπεργκ, Σταγόνες πάνω σε Καυτές Πέτρες του Ρ.Β.Φασμπίντερ, Γρηγόρης Χατζάκης – Πατέρας του Α.Στρίντμπεργκ, Μαριάννα Κάλμπαρη- Έκτο Πάτωμα του Α.Ζαρί, καθώς και σε κινηματογραφικές ταινίες. Διδάσκει Θεατρικό Παιχνίδι σε παιδιά.
Ángel Perabá. Ηθοποιός
Ηθοποιός, χορευτής, ασχολείται επίσης με την επιμέλεια κίνησης και με τη διδασκαλία. Ενδιαφέρεται για την τεχνική της σκηνικής και της παραστατικής σύνθεσης (σπούδασε με τα μέλη της SITI Company), έχοντας και άλλες χορευτικές και θεατρικές αναφορές.
Ως ηθοποιός, σπούδασε στη Βασιλική Σχολή Δραματικής Τέχνης (Μαδρίτη), όπου έλαβε το δίπλωμά του στην υποκριτική. Οι τελευταίες του δουλειές είναι οι: Νora 1959 (σκην. Lucía Miranda, The Cross Border Project), Cómo está Madriz! (σκην. Miguel del Arco, Teatro de la Zarzuela) και Long Distance Affair (PopUp Theatrics, Fringe Festival -Edinburgh, Bienal de Arte Joven- Buenos Aires), καθώς και η περφόρμανς Atávico (σκην. Poliana Lima, πρώτο βραβείο στον 18ο Διαγωνισμό Χορού στη Μαδρίτη).
Βασίλης Σκαρμούτσος. Χορευτής, Χορογράφος
Σπούδασε στο τμήμα Επικοινωνίας και Μ.Μ.Ε. του Πανεπιστημίου Αθηνών, χορό στην επαγγελματική σχολή ορχηστικής τέχνης «Ραλλού Μάνου» και έχει μεταπτυχιακό στις πολιτισμικές σπουδές και τον κινηματογράφο από το Πανεπιστήμιο Αθηνών. Είναι υποψήφιος διδάκτωρ στις παραστατικές σπουδές (Σχολή Καλών Τεχνών, Πανεπιστημίου Πελοποννήσου).Έχει παρακολουθήσει σειρά σεμιναρίων κλασσικού και σύγχρονου χορού, αυτοσχεδιασμού, χορογραφίας ,υποκριτικής, σκηνοθεσίας. Έχει συνεργαστεί ως performer με χορογράφους και σκηνοθέτες : Annie Vigier & Frank Apertet – Documenta 14, 600 HIGHWAYMEN – Στέγη Γραμμάτων και τεχνών. Καθώς και με τους εικαστικούς Pil & Gallia – 4η Athens Biennale, κ.α. Έχει ιδρύσει το χοροθέατρο AleaJactaEst, με τo οποίo χορογραφεί τα δικά του έργα (Βία/2013, Delirium/2014, Memoria/2015, κ.α).
Νικολέτα Χαρατζόγλου. Ηθοποιός
Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1990 και από τα 10 της χρόνια ζει στην Αθήνα. Από το 1999 έως το 2006 υπήρξε αθλήτρια συγχρονισμένης κολύμβησης. Σπούδασε γαλλική γλώσσα στη Σορβόννη (2009-10) και θεατρολογία στο Université Paris 8 στο Παρίσι (2010-13). Από το 2013 έως το 2016 σπούδασε υποκριτική στην Δραματική Σχολή «ΑΡΧΗ» της Νέλλης Καρρά. Από το 2016 μέχρι σήμερα παρακολουθεί μαθήματα κλαρίνου κοντά στον Αλέξανδρο Αρκαδόπουλο. Ως ηθοποιός συμμετείχε στις ταινίες: Βιετνάμ (2015) σκην. Μ. Παλαμάρη, Το Μαγικό Δέρμα (2016) σκην. Κ. Σαμαρά και στη θεατρική παράσταση Περιμένοντας τον Γκοντό (2016) σκην. Ν. Καρρά.
Μαρία Ψαρολόγου. Ηθοποιός
Απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του ΚΘΒΕ (2010). Έχει συμμετάσχει στις ακόλουθες παραστάσεις: Επιστροφή στο Μπουντεγίοβιτσε (σκην. C. Bentancor, ομάδα Art Vouveau, OLVIO 2017) , Τα Δεκανίκια ή πώς ξέμαθα να περπατώ (σκην. Δ. Τίκου, ομάδα Art Vouveau,Baumstrasse, 2014 – 2015), Time has fallen asleep in the afternoon sunshine,(σκην. Mette Edvardsen, MIRfestival 2012, Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδας), No Body else (σύλληψη και σκηνοθεσία Κίρκης Καραλή, (Ίδρυμα Μιχ. Κακογιάννης, Φεβρουάριος 2011).Επίσης στις ταινίες μικρού μήκους Μπλε Καρότσα (σενάριο- σκηνοθεσία Δήμ. Μπαμπαδήμα, 2012) και Drop it (σενάριο Ρενέ Γκάτση και σκηνοθεσία Κίρκη Καραλή, Aegeanscapes Filmmakers 2013).Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια υποκριτικής, χορού και κρουστών οργάνων. Ασχολείται με την συγγραφή και την εμψύχωση παιδιών και ενηλίκων.
Μαρίνα Αννούση, Βοηθός Σκηνοθέτη
Η Μαρίνα Αννούση έχει σπουδάσει εσωτερική αρχιτεκτονική διακόσμηση. Ενώ ειδικεύτηκε στον θεατρικό φωτισμό στην Ελλάδα και την Ισπανία. Έχει συμμετέχει σε θεατρικές παραγωγές, σχεδιάζοντας τους φωτισμούς αλλά και ως βοηθός σκηνοθέτη. Η δουλειά και η ζωή της μοιράζεται ανάμεσα στην Ελλάδα και την Ισπανία.
Μαρία Χατζηεμμανουήλ, Μεταφράστρια
Η Μαρία Χατζηεμμανουήλ είναι φιλόλογος, θεατρολόγος και μεταφράστρια θεάτρου. Εργάστηκε στη Δημόσια Μέση Εκπαίδευση επί 20 χρόνια. Έχει μεταφράσει μόνη της ή σε συνεργασία με άλλους 103 έργα του ισπανικού, καταλανικού και ισπανόφωνου θεάτρου, τα περισσότερα από τα οποία έχουν εκδοθεί ή/και παρασταθεί. Έχει επίσης μεταφράσει θεωρητικά βιβλία για το θέατρο, όπως Η μυστική τέχνη του ηθοποιού του Εουτζένιο Μπάρμπα (Εκδόσεις ΚΟΑΝ 2008), Η αρετή της συγγνώμης του Πήτερ Μπρουκ (Εκδόσεις Σοκόλη, 2016), Ας θυμηθούμε τον Σαίξπηρ… και ας τον ξεχάσουμε!, του Πήτερ Μπρουκ (Εκδόσεις ΚΟΑΝ 2016) και μέρος του βιβλίου Ιστορία του Θεάτρου των Όσκαρ Μπρόκετ-Τζ. Χίλντυ (ΚΟΑΝ, Α’ τόμος 2013). Το 2010 δημιούργησε μαζί με τον Δημήτρη Ψαρρά τον ιστότοπο www.teatropasion.gr, αφιερωμένο στο ισπανόφωνο θέατρο και το 2016 τον προσωπικό της ιστότοπο www.soloteatro.gr. Βραβείο μετάφρασης θεατρικού έργου EURODRAM 2015 («Εκτός παιδιάς»/Οφσάιντ του Σέρτζι Μπελμπέλ), υποψήφια για το Βραβείο Θεατρικής Μετάφρασης «Μάριος Πλωρίτης» το 2009 (για το έργο Νυκτόβια ζώα του Χουάν Μαγιόργκα) και το Βραβείο Θεατρικής Μετάφρασης του Θεατρικού Μουσείου για τη διετία 2010-2011 (για τα έργα Rottweiler του Γκιγιέρμο Έρας και La Chunga του νομπελίστα Μάριο Βάργκας Γιόσα). Έχει συμμετάσχει σε διεθνή συνέδρια με εισηγήσεις για το ισπανικό θέατρο (π.χ. Αυτόνομο Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης-2005, Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης 2012), ενώ άρθρα και μελέτες της έχουν δημοσιευθεί σε ελληνικά και ισπανικά λογοτεχνικά περιοδικά. Αρθρογραφεί μόνιμα στο ισπανικό θεατρικό περιοδικό ΑRΤΕΖ (www.revistadeteatro.com). Δραστηριοποιήθηκε στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ελληνικού Κέντρου του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου την περίοδο 2008-2010 ως αναπληρώτρια Γενική Γραμματέα και τη διετία 2010-2012 ως Γενική Γραμματέα.